قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳: در این مقاله ما سعی کردیم علل تغییرات قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳ را بررسی کنیم. یکی از علل تغییرات قیمتی محصولات در کشور ها تورم عنوان می شود. کشور ما نیز در چند دهه اخیر شاهد رشد تورم بوده است که این مسیله باعث بالا رفتن قیمت محصولات شده است.

قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳ | پنجره upvc | دراج

عموم مردم با نزدیک شدن به سال جدید انتظار دارند که تمامی محصولات با افزایش قیمت مواجه شوند و در برخی مواقع حتی اگر تورم باعث افزایش قیمت نشود به دلیل اینکه وارد کنندگان مواد اولیه قیمت ها را افزایش می دهند سایر محصولات نیز وادار به افزایش قیمت می شوند‍‍‌.

پنجره دوجداره نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان اطمینان داشت که قیمت پنجره دوجداره نیز در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.

البته این افزایش قیمت تنها به علت فرا رسیدن سال ۱۴۰۳ نیست بلکه تحت تاثیر عوامل زیادی اتفاق می افتد که در این مقاله قصد داریم این موارد را بررسی کنیم. ولی ابتدا به یک توضیح مختصر درباره پنجره دوجداره و علت نامگذاری آن می پردازیم.

پنجره دوجداره :

پنجره دوجداره یا پنجره دو لایه، یکی از انواع پنجره یو پی وی سی یا آلومینیوم است که از دو لایه شیشه جداگانه تشکیل شده است که یکی از دلایل نام گذاری این پنجره به علت استفاده از شیشه دوجداره در ساخت آن است.

در فضای بین این دو لایه هوا یا گاز آرگون قرار دارد. این فضا در واقع یک عایق حرارتی و صوتی ایجاد می‌کند که باعث بهبود عملکرد حفظ انرژی و عایق صوتی پنجره می‌شود

. با توجه به مزایا و فواید ذکر شده، پنجره دوجداره می‌تواند یک گزینه مناسب برای بهبود عملکرد انرژی ساختمان و ایجاد راحتی بیشتر برای ساکنان باشد.

عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره :

عبارتند ار:

  • ابعاد پنجره

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در قیمت پنجره دوجداره، ابعاد و سایز آن است.

هرچه ابعاد پنجره بزرگ تر باشد نیاز به لوازم و همچنین نیروی کار بیش تری برای تولید خواهد بود پس به طبع هزینه بیش تری نیز خواهد داشت.

  • فریم پنجره

فریم نیز یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت نهایی پنجره به شمار می رود.

در ساخت پنجره دوجداره از دو جنس فریم آلومنیوم و یا پی وی سی می توان استفاده کرد که بسته به شرایط مانند ابعاد و محل نصب پروژه و… گزینه مناسب انتخاب می شود.

پروفیل های یو پی وی سی توسط برند های متنوعی تولید میشود که برخی از این برند ها مانند هافمن یا وین تک به دلیل دارا بودن کیفیت بالا و شناخته شده تر بودن نسبت به سایر برند های پروفیل از قیمت بالاتری هم برخوردارند. دسته بندی دیگری که برای فریم ها می توان در نظر گرفت، فریم های بازسازی و نوسازی است.

برای تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره از فریم بازسازی و برای نصب پنجره در ساختمان های نوساز از فریم نوسازی استفاده می شود

که فریم های بازسازی از قیمت بیشتری نسبت به نوسازی برخوردارند.

همچنین فریم های آلومینیوم نیز به دلیل ویژگی های خاص خود قیمت بالاتری دارند. بنابراین به دلیل تاثیر عمده ای که جنس،

نوع و برند پروفیل بر قیمت پنجره دوجداره دارد با تغییرات قیمتی که انتظار می رود در سال ۱۴۰۳ در قیمت پروفیل رخ دهد می توان گفت که قیمت پنجره دوجداره در سال آینده نیز دستخوش تغییر می شود.

  • نوع شیشه

نوع شیشه استفاده شده نیز قیمت پنجره را تحت تاثیر قرار می دهد. بسته به سلیقه مشتری می توان از انواع موجود شیشه برای ساخت پنجره دوجداره استفاده کرد که هر کدام از نظر قیمتی متفاوت هستند.

قیمت پنجره دوجداره | پنجره | دراجشیشه ها به سه دسته ساده،‌ سکوریت و لمینت تقسیم می شوند که شیشه ساده نسبت به دو نوع دیگر قیمت مناسب تری دارد.

البته هر یک از این انواع شیشه ها بنا به درخواست مشتری می توانند رنگی یا رفلکس ساخته شوند که در این صورت هزینه بالا تری خواهند داشت.

پس با توجه به وجود تورم و انتظار برای افزایش قیمت ها در سال ۱۴۰۳ قیمت شیشه نیز در سال جدید دستخوش تغییر خواهد شد.

که نتیجه این امر افزایش قیمت پنجره دوجداره خواهد بود.

البته یک دسته بندی دیگر نیز برای شیشه های مورد استفاده در پنجره های یو پی وی سی می توان در نظر گرفت

که تقسیم بندی آن ها از نظر تعداد شیشه های مورد استفاده در ساخت پنجره است

مانند تک جداره، دوجداره و سه جداره که قیمت سه جداره نسبت به دو جداره و دوجداره نسبت به تک جداره بالاتر است .

موضوع مورد بحث در این مقاله قیمت پنجره دوجداره است و جهت تولید شیشه دوجداره از دو لت شیشه و اسپیسر که بین دو لت شیشه قرار می گیرد

و توسط چسب های مخصوص به هم متصل می شوند. انتظار می رود چسب و اسپیسر هم دچار افزایش قیمت شوند و لذا قیمت شیشه دجداره نیز افزایش خواهد یافت.

  • یراق آلات

یراق آلات که بر روی پنجره دوجداره نصب می شوند نیز بسته به کیفیت خود می توانند تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی پنجره داشته باشند.

از جمله یراق آلاتی که در حال حاضر استفاده می شوند ایرانی، چینی، ترک و آلمانی هستند.

در گروه صنعتی دراج معمولا از یراق آلات ترک که قیمت و کیفیت مناسبی دارند استفاده می شود که البته با توجه به درخواست شما قابل تغییر است.

ولی در شرایط خاصی مانند پروژه هایی با ابعاد بزرگ استفاده از یراق آلات آلمانی پیشنهاد می شود که در کنار قیمت بیش تر کیفیت بالا تری را نیز ارایه می دهند.

در مقایسه با یراق های ترک و آلمانی، یراق آلات ایرانی و چینی قیمت پایین تری دارند.

از آنجایی که یراق آلات چینی، ترک و آلمانی وارداتی هستند تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و سیاست های دولتی قرار میگیرند به همین دلیل قیمت آن ها در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.

  • هزینه های تولید و نصب

یکی دیگر عواملی که روی قیمت نهایی پنجره تاثیر می گذارد،‌ هزینه های تولید و نصب است. با توجه به افزایش حقوق و دستمزد متناسب با تورم در ابتدای هر سال که توسط دولت اعلام می گردد، هزینه های تولید و نصب نیز افزایش پیدا خواهند کرد. حتی هزینه های باربری نیز تغییر می یابند. تمام این موارد روی قیمت نهایی پنجره دوجداره باید اعمال شوند در نتیجه با توجه به افزایش هزینه های تحمیل شده ناشی از تورم قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳ نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت پنجره دوجداره | خرید پنجره upvc | دراجتاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت پنجره دوجداره :

عرضه و تقاضا دو مفهوم مهم در اقتصاد هستند که در تعیین قیمت محصولات و خدمات نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تقاضا به میزان محصول یا خدماتی اشاره دارد که مصرف‌کنندگان آن‌ها را از بازار درخواست می کنند.

در مورد پنجره دوجداره، تقاضا به تعداد واحدهای پنجره دوجداره اشاره دارد که مصرف‌کنندگان می‌خواهند خریداری کنند.

عواملی مانند قدرت خرید مصرف‌کنندگان، قیمت، سلیقه مشتریان و شرایط اقتصادی بر تقاضا برای پنجره دوجداره تأثیرگذار هستند.

در موقعیتی که تقاضا برای پنجره دوجداره افزایش می یابد شرکت های وارد کننده،

قیمت مواد اولیه که برای ساخت لوازم پنجره دوجداره ضروری است را افزایش می دهند تا بتوانند از این شرایط بهره وری بیش تری داشته باشند.

این در صورتی است که به هنگام کاهش تقاضا برای پنجره دو جداره تولید کنندگان به دلیل به وجود آمدن جو رقابتی بین همکاران و حفظ مشتری قیمت ها را کاهش می دهند.

عرضه به میزان محصول یا خدماتی اشاره دارد که تولیدکنندگان آن‌ها را به بازار عرضه می‌کنند.

در مورد پنجره دوجداره، عرضه به تعداد واحدهای پنجره دوجداره اشاره دارد که تولیدکنندگان آن‌ها را به بازار می فرستند.

عواملی مانند ظرفیت تولید، هزینه‌های تولید و تصمیمات تولیدکنندگان بر میزان عرضه پنجره دوجداره تأثیرگذار هستند.

حال اگر عرضه پنجره دوجداره افزایش یابد ولی تقاضا ثابت باقی بماند، امکان دارد قیمت پنجره دو جداره کاهش یابد.

افزایش عرضه

افزایش عرضه معمولاً منجر به رقابت بیشتر بین تولیدکنندگان می‌شود و اگر همراه با رشد تقاضا نباشد قیمت‌ها را به پایین می‌کشد.

ولی اگر عرضه پنجره دوجداره به دلیل محدودیت‌هایی مانند کاهش تامین مواد اولیه یا مشکلات تولید کاهش یابد،

قیمت این مواد اولیه ممکن است افزایش یابد و بر قیمت پنجره دوجداره تاثیر بگذارد.

فروش پنجره upvc | پنجره دوجداره در کرج | دراجدر بازار، عرضه و تقاضا تاثیر مهمی بر روی قیمت محصولات دارند. در نقطه تعادل بین عرضه و تقاضا،

که به عنوان قیمت تعادلی شناخته می‌شود، میزان عرضه برابر با میزان تقاضا است. در این نقطه، هیچ فشاری برای تغییر قیمت وجود ندارد و بازار به تعادل می‌رسد.

در کل، تعادل میزان عرضه و تقاضا در بازار پنجره upvc به تنظیم قیمت و میزان تولید مناسب پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳ برای برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کمک می‌کند.

تاثیر عوامل خارجی بر قیمت پنجره دوجداره :

قیمت پنجره دوجداره به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر عوامل خارجی قرار می گیرد. برخی از این عوامل عبارت اند از :

  • قوانین و مقررات

قوانین و مقرراتی که توسط ارگان هایی همچون شهرداری، آتش نشانی برای دریافت مجوز های لازم معین می شوند هم در قیمت پنجره تاثیر گذارند.

برای مثال یکی از قوانین شهرداری رعایت فاصله حداقل ۱۲۰ سانتی متری بازشوی پنجره از کف است

که در صورت رعایت نشدن این شرط در هنگام ساخت ساختمان، جواز پایان کار به ساختمان تعلق نمی گیرد

لذا در صورتی که فاصله ذکر شده کمتر باشد، قسمتی در پایین پنجره جان پناه ( بخشی ثابت ) برای پنجره ها باید در نظر گرفته شود.

که منجر به قیمت بالاتر در ساخت پنجره دوجداره می شود. در ضمن در صورتی که پنجره ی دوجداره از کف ساختمان نصب شده باشد

شرطی که سازمان آتش نشانی جهت اعطای مجوز دارد لمینیت بودن شیشه های پنجره تا ارتفاع مذکور می باشد.

همان طور که پیش تر ذکر شد شیشه های لمینیت قیمتی چندین برابر شیشه های معمولی دارند.

  • قیمت پنجره دوجداره | فروش انواع درب upvc | دراجسیاست های دولتی

سیاست های دولت مانند مالیات بر روی برخی محصولات وارداتی مانند یراق آلات خارجی، مالیات سالیانه که بر روی فاکتور ها

و تراکنش های انجام شده اعمال می شوند نیز از عواملی هستند که به طور غیر غیر مستقیم بر قیمت پنجره دوجداره تاثیر گذار می گذارند.

  • نرخ ارز

محصولات وارداتی که در فرایند تولید پنجره دوجداره استفاده می شوند به علت خریداری شدن از شرکت های خارجی تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفته

و همراه با نوسانات نرخ ارز دچار افزایش یا کاهش قیمت می شوند. بنابراین با در نظر گرفتن نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ قیمت پنجره دوجداره نیز در سال ۱۴۰۳ دچار تغییراتی شود.

  • تغییرات در قیمت مواد اولیه

قیمت مواد اولیه ای که از آنها برای ساخت لوازم مورد استفاده در تولید پنجره دوجداره استفاده می شود مانند پودر پی وی سی که ماده اولیه لازم برای ساخت پروفیل یو پی وی سی است، در قیمت پنجره دخیل هستند. با افزایش و یا کاهش قیمت این مواد اولیه، پنجره دوجداره نیز دچار افزایش یا کاهش قیمت می شود.

تغییرات قیمت پنجره دوجداره در طول زمان :

قیمت پنجره دوجداره در طول زمان از گذشته تا کنون دچار تغییرات زیادی شده است.

با توجه به روند افزایشی قیمت پنجره دوجداره که در سال های قبل شاهد آن بودیم

می توان اطمینان داشت که قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳ نیز این روند افزایشی را طی خواهد کرد.

ولی به طور قطع نمی توان مقدار دقیقی را برای افزایش قیمت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد زیرا همان طور که قبل تر اشاره شد

قیمت پنجره دوجداره به عوامل متفاوتی وابسته است و برای تعیین قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۳ باید تمام این عوامل را به طور دقیق بررسی و مشخص کرد.

اگر شما قصد خرید پنجره دوجداره را دارید پیشنهاد می شود که قبل از افزایش قیمت آن در سال ۱۴۰۳ خرید خود را انجام دهید.

برای اطلاع از قیمت ها و انتخاب پنجره مطابق با سلیقه و مناسب منزل خود می توانید با کارشناسان ما در گروه صنعتی دراج تماس حاصل نمایید.